Solpolitik

Når UV-indexet er på 3 eller derover følger vi vores Solpolitik. Det er typisk mellem kl.12.00 og 15.00 fra ca april til september.

Solpolitiken i Børnehuset skal sikre, at alle børn og medarbejdere bliver beskyttet mod den skadelige ultraviolette stråling fra solen

Børnehusene sørger for:

• At der på legepladsen er tilstrækkelig med skygge i form af træer, buske eller overdækning.
  • At sandkasse og opholdssteder, der benyttes meget, så vidt det er muligt placeres under solsejl eller i skygge fra træer
  • At der er mulighed for skygge, når der planlægges ture og udendørs aktiviteter
  • At smøre børnene på udsatte steder på kroppen med institutionens solcreme – faktor 15 – til middag.
  • At italesætte overfor børnene, hvordan man kan  beskytte sig mod solen.

Forældrene sørger for:

• At barnet har en bøllehat eller kasket med skygge foran og bagved, da den giver god  beskyttelse i nakken – husk tydelig navn i !
  • At børnene har en løs, tynd, langærmet trøje med.
  • At smøre barnet hjemmefra med solcreme (se evt. Sundhedsstyrelsens hjemmeside for information om solcreme.)

NYE BØRN:

• At barnet medbringer en solhat med en god, bred skygge og med barnets navn.
  • At barnet skal være smurt med solcreme - min. faktor 15 - hjemmefra.
  • At barnet medbringer en tynd trøje  med lange ærmer.